Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-18, 17:08   #1
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Den massiva tråden om spel som är felrättade


Det börjar komma upp en stor mängd fusk och rena misstag i olika sheet. Det kommer inte minska precis så den här tråden är dels för att hänga ut så vi alla vet vilka som gör vad och för att dom själva ska inse att man kan inte fuska.




Felaktiga Sheets just nu


JvK - https://www.sharps.se/spreadsheet/jvk

Saknas en maxinsatsparlay som fanns tidigare
Flera spel är felrättade eller inte rättade alls även fast dom är klara.

Senast redigerad av Lemasive den 2010-08-18 klockan 17:25.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-18, 17:11   #2
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Det börjar komma upp en stor mängd fusk och rena misstag i olika sheet. Det kommer inte minska precis så den här tråden är dels för att hänga ut så vi alla vet vilka som gör vad och för att dom själva ska inse att man kan inte fuska.




Felaktiga Sheets just nu


JvK - Sharps.se - Spreadsheet
Mycket bra initiativ, Lemasive!

Pinsamt beteende är detta!
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-18, 17:11   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Du kan väl som den trådskapare du är börja förstainlägget med att presentera några felrättade?
Samt har du testat att kontakta personen för konfrontation?


bra initiativ dock, så medlemmarna vet vilka de inte ska rygga om det nu är ren fusk bakom.
edit: Vore väl bra att säga vad det har fuskats med eller vad som rättats fel så ifall personen som har spreadsheetet läser tråden enkelt kan rätta till samt eventuellt försvara sitt?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-18, 17:20   #4
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3894

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Yeah, giljotinen
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-18, 17:28   #5
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 85
Sharp$: 386
Standard

Helt galet att man först lägger upp ett Sheet för att visa att "man kan" och är duktig (seriös) och när man väl gjort det så myglar man med sin statistik.

just nu är det 5 fel eller mer i jvk´s sheet.... plus att parlayn idag lades in när den första matchen iprincip redan var klar, samma m Benneteumatchen igår

Senast redigerad av Hardcourt den 2010-08-20 klockan 12:18.
Hardcourt är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-18, 17:39   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 247
Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Ett tips till alla är att använda låsfunktionen. I alla fall om man har spreadsheetet för att "bevisa" något eller för andras skull. Då kan man enkelt se att det är en trovärdig spelare.
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-18, 17:49   #7
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greedy Visa inlägg
Ett tips till alla är att använda låsfunktionen. I alla fall om man har spreadsheetet för att "bevisa" något eller för andras skull. Då kan man enkelt se att det är en trovärdig spelare.
Jag har blivit bränd av låsfunktionen en gång efter att ha lagt upp ett spel när jag var lite trött och det blev fel.. först trodde jag att det skulle gå bra att ändra låsta spel fram till start-tiden, men det gick inte.. på grund av det fick ett av mina spel fel insats :P.

Sedan dess vågar jag inte använda den.. av ren jinx-faktor
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-18, 19:33   #8
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 85
Sharp$: 386
Standard

Lägga in spel efter spelstopp är väl inte helt ok det heller.... 2-3 ggr på jvk nu
Hardcourt är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-18, 20:06   #9
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hardcourt Visa inlägg
Lägga in spel efter spelstopp är väl inte helt ok det heller.... 2-3 ggr på jvk nu
Jag tycker att det är okej. Går att skriva i inforutan att den lades in i efterhand så vet man om det iaf.
Spreadsheetets egentliga funktion är att vara bokföring för sig själv och ingen annan. Sålänge man inte säljer sina spel etc så har man inga krav att leva upp till heller. Dock är det bra med en sån här tråd då man kan varna för spreadsheets som ser bättre ut än vad de egentligen är.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-18, 20:19   #10
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Jag tycker inte om att vara någon skolpolis eller så,men jag påtalade för JVK i ett PM att måndagens speedway-spel på A.Dryml under 7 (3-way) var felrättat.Jag använde vänlig ton,alla är vi barn i början.Men när ingenting händer och personen i fråga är inloggad flera gånger om dagen,utan att kommentera eller rätta till sina "feltryckningar" då blir jag förbannad.

Ganska uppenbart att killen i fråga är här inne och snokar,för att sedan lägga ut "rekar" i sin blogg på R&K.

Jag tycker inte om att vara någon dyngspridare,och vill inte förstöra den här fina sidan med trashtalk och massa bråk,men den här gången kunde jag inte vara tyst.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-18, 20:24   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 247
Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
Jag har blivit bränd av låsfunktionen en gång efter att ha lagt upp ett spel när jag var lite trött och det blev fel.. först trodde jag att det skulle gå bra att ändra låsta spel fram till start-tiden, men det gick inte.. på grund av det fick ett av mina spel fel insats :P.

Sedan dess vågar jag inte använda den.. av ren jinx-faktor
Brukar rätta spelet som Push, skriva i infon anledning (t.ex. fel insats) sen lägga ut spelet igen som det skulle se ut. Så länge det andra spelet är låst så ser det ändå trovärdigt ut.
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-18, 20:33   #12
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Hitler Visa inlägg
Jag tycker inte om att vara någon skolpolis eller så,men jag påtalade för JVK i ett PM att måndagens speedway-spel på A.Dryml under 7 (3-way) var felrättat.Jag använde vänlig ton,alla är vi barn i början.Men när ingenting händer och personen i fråga är inloggad flera gånger om dagen,utan att kommentera eller rätta till sina "feltryckningar" då blir jag förbannad.

Ganska uppenbart att killen i fråga är här inne och snokar,för att sedan lägga ut "rekar" i sin blogg på R&K.

Jag tycker inte om att vara någon dyngspridare,och vill inte förstöra den här fina sidan med trashtalk och massa bråk,men den här gången kunde jag inte vara tyst.
+1. Har fått mina rekar "bestulna" också rätt av i princip.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-18, 20:43   #13
 
ricos avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 367
Sharp$: 499

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 1 - 0 - 0
ROI: 183.30%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hardcourt Visa inlägg
Lägga in spel efter spelstopp är väl inte helt ok det heller....
Spreadsheet är genialt och big up till gänget bakom sharp.

Lägga in spel efter spelstopp är väl ingen big deal. Dock blir det tveksamt när vissa användare systematiskt bokför spel i efter hand men ändrar klockslag som så att det ser ut som spelet lagts innan spelstopp. Vad är syftet med det?

Har man en användare som favorit i spreadsheeten så ser man ju direkt att klockslagen inte stämmer. Pinsamt.
rico är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-18, 20:48   #14
 
Munchiess avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Sliema, Malta
Inlägg: 109
Sharp$: 706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det känns som att det redan borde stå klart för alla vad det är som pågår när det kommer till honom
Munchies är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-08-18, 20:48   #15
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 85
Sharp$: 386
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rico Visa inlägg
Spreadsheet är en genialt och big up till gänget bakom sharp.

Lägga in spel efter spelstopp är väl ingen big deal. Dock blir det tveksamt när vissa användare systematiskt bokför spel i efter hand men ändrar klockslag som så att det ser ut ut som spelet lagts innan spelstopp. Vad är syftet med det?

Har man en användare som favorit i spreadsheeten så ser man ju direkt att klockslagen inte stämmer. Pinsamt.
Ok,det stämmer att det kan vara ok att lägga in efter spelstopp, men då ska man se till att inte bara lägga in dom som sitter, jvk har ju en tendens att lägga in spelen som är bra i efterhand men inte dom som är förlorade.Han lägger ju inte in alla sina bloggspel direkt tex utan avvaktar men vissa
Hardcourt är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td